AsSaLaMuALaikUm SeMuA....

First of all....pada semua pengunjung yang terlintas kat sini, atau yang tersesat masuk sini atau secara tak sengaja terlajak kesini atau yang memang dengan senang hati mengunjungi laman ini, saya ucapkan terima kasih kerana sudi singgah. Saya mengalu-alukan komen dari anda para pembaca..tintakan apa sahaja; komen, kritikan, pendapat, pandangan.. insyaAllah semuanya saya terima sebagai galakan yang membina.
~~AriSSa~~
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." - Surah Al-Baqarah ayat 216
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan
kesanggupannya." - Surah Al-Baqarah ayat 286

Artikel - Sekadar Berkongsi Bersama

Salam all,

Sekadar tidak mahu membiarkan laman ini sepi tanpa entry terbaru, saya suka untuk berkongsi sedikit ilmu dengan anda semua.
Baru-baru ni saya membaca buku hasil tulisan Dr HM Tuah Iskandar yang berjudul Membina Cinta Suci. So, disini saya amat berbesar hati ingin berkongsi serba sedikit ilmu yang terkandung dalam buku tersebut. Tajuknya, Supaya Lelaki Menyayangi Setengah Mati. Dan antara tip-tip yang disenaraikan ialah...

1. Jika anda telah merelakan diri untuk dicintai, berikan kesempatan pada lelaki untuk benar-benar membuktikan cintanya itu. Usah permainkan lelaki kerana lelaki juga ada perasaan halus yang kemungkinan lebih halus daripada yang dimiliki wanita.

2. Jangan curangi dia jika dia komited dalam perhubungan. Hari ini sukar hendak mencari lelaki yang benar-benar jujur, ikhlas dan komited apabila bercinta. Jika anda mendapat satu, usah permainkan dia sebab mungkin anda tidak akan jumpa lagi yang lain.

3. Jangan ada rahsia kecuali sesuatu yang memang patut dirahsiskan, misalnya sejarah hitam yang pernah berlaku ke atas diri anda. Ini usah diceritakan, takut nanti dia akan kecewa dan marah bahkan tidak mustahil pergi.

4. Terimalah dia seadanya. Hendak cari lelaki yang 100% bagus, memang tidak akan jumpa. begitu juga hendak cari wanita 100% bagus, payah jumpa. Saling bertolak ansur dan memahami.

5. Jika rasanya serasi dengan dia, usah layan lelaki lain lebih-lebih dari dia. Itu menyakitkan hati dan menimbulkan cemburu. Lelaki komited apabila dia rasa seperti bertanding, dia sanggup berbuat sesuatu yang tidak terjangka.

6. Jangan sangka hati lelaki keras macam batu. Jika anda pandai berperanan, hatinya boleh cair sebagaimana cairnya air batu. Oleh itu, gunakan perndekatan yang mempamerkan kejujuran, keikhlasan dan kelembutan. Anda pasti akan disayangi setengah mati.





p/s : Mohon maaf ya, entry-entry sejak kebelakangan ini lari sikit dari rencana asal (cerpen/e-novel). Sedang mencari kesempatan untuk berfikir, mencari idea dan menaip.
~AriSSa~

0 comments: