AsSaLaMuALaikUm SeMuA....

First of all....pada semua pengunjung yang terlintas kat sini, atau yang tersesat masuk sini atau secara tak sengaja terlajak kesini atau yang memang dengan senang hati mengunjungi laman ini, saya ucapkan terima kasih kerana sudi singgah. Saya mengalu-alukan komen dari anda para pembaca..tintakan apa sahaja; komen, kritikan, pendapat, pandangan.. insyaAllah semuanya saya terima sebagai galakan yang membina.
~~AriSSa~~
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." - Surah Al-Baqarah ayat 216
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan
kesanggupannya." - Surah Al-Baqarah ayat 286

Ratna Sari Puteri I



“Ibu buat apa?” Anak kecil itu bertanyakan lagi soalan yang sama seperti tadi.

“Ibu buat kuih.” Dan si ibu juga tak jemu menjawab soalan si anak.
“Kuih apa?”
“Kuih Seri Muka.”
Berkerut dahi si anak mendengar jawapan ibunya. “Kenapa nama kuih ni seri muka?” Sudah acapkali dia bertanya soalan itu, tapi petang itu, soalan yang sama bermain dibibirnya lagi.
“Sebab bila makan kuih ni muka akan jadi berseri-seri.” Satu suara lain yang menjawab soalan si kecil. Si ibu ketawa mendengar jawapan anak sulungnya.
“Along ni main-main lah. Along tipu adik ya?”
Along mengekek ketawa melihat wajah adiknya yang mencuka. Ibu pula masih tersenyum sambil mengecilkan api dapur. “Sudah lah tu along, tak habis-habis nak usik adik.”
“Dah adik ni tanya banyak sangat.”
“Salah ke kalau adik tanya.”
“Yelah yelah, tak salah.”













p/s : Salam semua...
Actually, saya tengah cari idea nak taip cerita lain, tapi tiba-tiba idea ni pulak yang datang dalam kepala...so layan je lah ek... sorry.
Cerita ni akan ada sambungannya nanti.....
Salam Sayang
~~AriSSa~~

0 comments: