AsSaLaMuALaikUm SeMuA....

First of all....pada semua pengunjung yang terlintas kat sini, atau yang tersesat masuk sini atau secara tak sengaja terlajak kesini atau yang memang dengan senang hati mengunjungi laman ini, saya ucapkan terima kasih kerana sudi singgah. Saya mengalu-alukan komen dari anda para pembaca..tintakan apa sahaja; komen, kritikan, pendapat, pandangan.. insyaAllah semuanya saya terima sebagai galakan yang membina.
~~AriSSa~~
"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." - Surah Al-Baqarah ayat 216
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan
kesanggupannya." - Surah Al-Baqarah ayat 286

Langkawi .... Perhentian Terindah

Salam Semua,

Entry hari ni lari sikit dari biasa.. no new chapter hari ni ya but nak share percutian saya dengan anda semua. Langkawi....perhentian terindah.

Ini Jeti Kuala Perlis. Perjalanan dari Kuala Perlis ke Pulau Langkawi memakan masa lebih kurang 45 minit. Bagi yang dah biasa naik feri, 45 minit mungkin sekejap tapi bagi yang tak biasa berada di tengah-tengah laut dengan keadaan ombak yang kadang-kala melambung-lambung dan kepala mula terasa pening (seperti saya) 45 minit terasa seperti tiada penghujung.







Ini dataran helang. Tak lengkap rasa percutian ke langkawi kalau tak singgah sini. Tapi apa nak buat, masa yang ada memang sangat terhad. Gambar ini hanya berjaya di'snap' dari jauh setelah fokus lensa kamera di'zoom' in beberapa kali.




Walaupun masa yang ada sangat terhad untuk bersiar-siar (banyak tempat lain tak dapat pergi, dan memang rasa sangat terkilan..shopping pun bukan dalam erti kata real shopping..) tapi at least sempat jugak naik cable car, dan tengok pemandangan dari atas sana..Subhanallah..sangat sangat sangat cantik.. Ini sedikit gambar dari Langkawi Cable Car. Cerita pasal gayat..jangan cakap lah..memang sangat gayat, berada di atas 705 meter dari aras laut..tapi melihat keindahan ciptaan tuhan, sedikit sebanyak perasaan ini berkurang.















Crystal Blowing... tempat penghasilan barangan crystal.





Ada beberapa lagi tempat yang saya sempat pergi seperti Galeri Perdana, Karangkraf, Perusahaan Batik dan Pekan Kuah, tapi gambar tak dapat nak upload disini. Huhu..maaf ya. No reason why I upload this picture here (not at facebook), just want to share with my visitor.

Thank you,
~~AriSSa~~

0 comments: